Formentera es promociona a la ITB de Berlín per reforçar un mercat tradicional de l'illa que valora la sostenibilitat

foto 2023iii itb berlin AEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Turisme, es promociona aquests dies a la ITB de Berlín, que se celebra avui dia 7 i el 8 i el 9 de març. Formentera hi està present amb un estand compartit amb la resta de les illes, on mostra material promocional sobre les activitats relacionades amb natura, cultura, gastronomia, esport i de salut que hi ha a l'illa en temporada baixa. Així mateix, també es fa incidència en el vessant sostenible de projectes com el Save Posidonia Project o el projecte formentera.eco, i en la necessitat de tenir cura del seu medi ambient.

La principal fira turística alemanya ha canviat de format i ara no es dirigeix al públic final sinó només al professional com ara operadors turístics, agències de viatge i premsa especialitzada, entre d'altres. Avui la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, ha fet una presentació de la destinació davant el sector turístic i el públic especialitzat.

La vicepresidenta ha explicat com els inicis del turisme a Formentera varen significar una millora de la qualitat de vida dels residents, però també un repte per aconseguir protegir l'illa i mantenir la seua identitat. "Gràcies a l'esforç de moltes generacions de formenterers i formentereres s'ha fet front a moviments especulatius, s'han preservat la nostra illa amb el seu caràcter singular, i ara ens enfrontam a noves amenaces que hem de combatre", ha explicat Ferrer. "Als nostres visitants els demanam que quan vinguin a disfrutar de l'illa ho facin amb respecte i amb ganes de conèixer la nostra cultura i la nostra gent", segons ha declarat la vicepresidenta. En aquest sentit, s'ha projectat el vídeo titulat "Formentera, una illa per cuidar".

International Media Marketplace (IMM)
Ahir Formentera també va participar en l'International Media Marketplace de Berlín per promocionar l'illa entre el gran nombre de periodistes especialitzats en viatges assistents a aquest esdeveniment. Tant aquest acte com la ITB es dirigeixen a públic de parla alemanya, que a més d'Alemanya, inclou Suïssa i Àustria. Després de la pandèmia no s'han recuperat encara el número de visitants del mercat alemany, al 2022 el 5,5 % dels turistes que ens varen visitar varen ser d'aquesta procedència.

"Aquestes accions les fem per reforçar i recuperar el públic alemany, un mercat que ha set tradicionalment fidel a Formentera i ens agrada perquè sol cercar destinacions tranquil·les i dona importància a les mesures ecològiques", segons ha conclòs Alejandra Ferrer.

7 de març de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera