La sostenibilitat i els valors naturals, eixos principals de la promoció turística de Formentera a la World Travel Market

wtm-2019--2-vp1La World Travel Market, la fira de turisme de Londres, ha obert avui les portes amb la presència, una edició més, de la delegació de Formentera encapçalada per la presidenta i consellera de Turisme del Consell, Alejandra Ferrer, i el cap de Promoció Turística, Carles Bernús. Aquest any, Formentera torna a compartir espai amb la resta d'illes a l'estand de Balears i tindrà la sostenibilitat i els valors naturals i culturals com eixos principals de la seva promoció.

Demà se celebra el Dia de les Illes Balears, en el qual es presentarà un programa basat en Balears com a destinació de qualitat i on la presidenta del Consell destacarà la riquesa natural, cultural i patrimonial de l'illa, ideal també per a la pràctica de l'esport o per descobrir la nostra gastronomia. En aquesta edició, la promoció de Formentera també posa en valor les estratègies que es duen a terme a la recerca de la sostenibilitat, com la limitació de vehicles que s'ha aplicat per primera vegada aquest estiu o les actuacions posades en marxa per a la protecció de la posidònia.

La presidenta del Consell ha destacat des de la fira londinenca que "el mercat britànic està canviant els seus hàbits de reserva i comença a crear els seus propis paquets de viatjar a través d'Internet; això suposa una oportunitat de tornar a captar aquest mercat a través de la venda directa i millorar les seves dades d'ocupació".

D'altra banda, la delegació de Formentera també aprofitarà la WTM per dur a terme reunions amb agents de viatges i agències de comunicació, tant britàniques com del mercat holandès i dels Estats Units, per començar a planificar l'any 2020. Paral·lelament, se celebraran trobades amb portals especialitzats en línia i amb algunes companyies aèries.

La WTM d'enguany ve marcada per la fallida de l'operador turístic Thomas Cook i per la incertesa creada pel brexit. “Si bé, la incidència del mercat britànic a Formentera no és molt elevada, un 5%, sí que representa un mercat important per visitar-mos majoritàriament fora de temporada alta”, ha assegurat la presidenta del Consell, que hi ha subratllat, que "Formentera participa en l'estratègia conjunta amb tots els consells i el Govern balear" per veure "com es pot encaixar el cop i de quina manera s'encamina la promoció per recuperar-se, bé dirigint-nos a nous mercats o treballant amb nous turoperadors, en definitiva, aplicant noves estratègies de promoció".

4 de novembre de 2019
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera