El Consell de Formentera reclama "d'una vegada" solucions al problema elèctric

foto consell premsaEl President del Consell de Formentera, Jaume Ferrer, ha informat avui que "enviarà una carta dirigida al conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Joan Boned i al director general d'Endesa a les Illes Balears, Ernesto Bonín, per mostrar la indignació de l'illa i demanar que es prenguin d'una vegada mesures per garantir que l'illa de Formentera tingui un correcte servei d'energia elèctrica".

El president del Consell ha afegit que "no es poden seguir produint sense avís previ talls de llum de tantes hores, que afecten tanta gent, a més tinguent en compte que estem al mes de gener, quan la demanda és baixa, i sense haver-se produït tormenta elèctrica".

Jaume Ferrer ha recordat que el subministre elèctric i la modernització de la planta des Ca Marí és un dels projectes de legislatura consensuats per tots els partits polítics de Formentera "que no s'ha solucionat en la darrera legislatura de Bauzà i s'ha posat sobre la taula del nou Govern Balear des del primer dia d'aquesta legislatura".

Ferrer ha recordat que "el conseller Joan Boned va visitar les instal·lacions de l'illa al mes de setembre i va comprovar que les demandes que estem realitzant són plenament justificades".

Reclamacions a Endesa

Sobre la responsabilitat de la companyia Endesa, Ferrer ha dit que "més enllà del rendiment de la xarxa elèctrica, també hi ha un problema d'actitud molt deficient. Endesa té a l'illa milers d'abonats, entre els quals el propi Consell de Formentera, que paguen cada mes uns diners per un servei. No obstant, no hi ha cap punt d'informació a l'illa, la companyia només es contacta per telèfon i és complicat trobar informació quan es necessita."

Durant el transcurs de l'avaria, el Consell de Formentera, a través de la consellera de Medi Ambient i Energia, Daisee Aguilera, es va posar en contacte amb Red Elèctrica Espanyola, que ben aviat va informar que la seva estructura funcionava correctament; també va contactar a Endesa, que a les 22:45 hores va confirmar que hi ha havia dos talls sobre una mateixa línia sense localitzar, i amb la conselleria de Territori, Energia i Mobilitat. Tota la informació que el Consell de Formentera va anar obtenint la va publicar a l'instant a les seves xarxes socials.

El president ha animat a la població afectada "a fer valer els seus drets, igual que la companyia privada fa valer els seus cada mes quan passa el rebut, i que telefonin al número 800760909, que és el número gratuït del centre d'atenció al client d'Endesa, per posar reclamacions".